Sobota, 5.9.2009
Ob 18.00 uri, SNG Maribor (Mali oder)
Petra Pikalo
MUCA COPATARICA / CAT THE SLIPPER COBBLER
Plesno gledališka predstava za otroke
Po zgodbi Ele Peroci

Avtorstvo in režija: Petra Pikalo
Avtor besedila in dramaturgija: Matjaž Pikalo
Avtorska glasba: Davor Herceg
Oblikovanje luči: Jaka Šimenc
Scenografija in kostumografija: Alenka Vogelnik
Koreografija in izvedba: Sinja Ožbolt, Sabina Schwenner, Nina Meško, Nataša Tovirac, Petra Pikalo
Izdelava kostumov: Marija Pogačnik
Ilustracije: Alenka Vogelnik
Foto: Bojan Brecelj
Produkcija: Plesni Teater Ljubljana
Producentka: Katja Somrak

Muca Copatarica je močan in prepričljiv lik, kakršnih je v naši književnosti za otroke le malo. Takšna pa je zato, ker se njena pojava vseskozi giblje na meji med izmišljenim in resničnim in kot taka pri mladem bralcu oziroma poslušalcu povzroča dvom: verjeti ali ne verjeti vanjo. Muca Copatarica se prvič pojavi v plesni predstavi, v kateri plešejo starejše in mlajše članice Plesnega teatra Ljubljana, besedilo je po zgodbi Ele Peroci napisal Matjaž Pikalo.

Petra Pikalo je profesorica za sodobni ples z akademsko izobrazbo, ki jo je prejela na R.I.D.C.-u v Parizu. Je plesalka, igralka in koreografinja številnih predstav. Za svoje delo je prejela nagrado občinstva (predstava Ritem tveganja (Gibanica 2003)), s predstavo »Butalci« pa je bila izbrana na festivalu Zlata paličica 2005. Z Muco Copatarico si je prislužila nagrado Kotor 2007. Je soavtorica nacionalnega programa za sodobni ples za osnovnošolsko stopnjo.

 


SREDA, 9.9.2009
Ob 17.00, 17.30 in 18.00 uri, Grajski trg
Jolika Sudermann, Alma Söderberg
RITEM / SVOBODA GOVORA
Performans
Koncept in izvedba: Jolika Sudermann, Alma Söderberg
Ustvarjalna ekipa: Jolika Sudermann, Alma Soderberg, David van Griethuysen
Produkcija: Jolika Sudermann, Alma Söderberg

Sedeč za mizo performerki navidez naključno klepetata o zastavljeni temi.
Če odvzamemo vsebino (kar lahko pri splošnih pogovorih o splošnih temah naredimo brez velike izgube), nam ostane jezik, ki ni nič drugega kot glasba. In kaj je iskanje pravega izraza drugega kot ritem? In kaj je navidezno spontan klepet o očitno naključni temi drugega kot natančno skoreografirana glasbena simfonija?

Jolika Sudermann zaključuje študij mima (fizičnega teatra) na Amsterdamse Hogeschool voor de Kunsten. Leta 2005 je diplomirala iz družbenega performansa v Hamburgu na Year of Performance. Sodeluje s skupino Golden Palace in ustvarja lastne projekte.
Alma Söderberg je plesalka flamenka, performerka in koreografinja. Trenutno zaključuje študij koreografije sodobnega plesa na SNDO na Amsterdamse Hogeschool voor de Kunsten.

 


Aimar Perez Gali:
USTVARJALNICA
plesna delavnica / dance workshop
* delavnica bo potekala vse štiri dni festivala in sicer med 11.00 in 15.00 oz. 12.00 in 16.00 uro v Zeleni dvorani Plesne Izbe Maribor

Delavnica predlaga pedagoško alternativo prenosu znanja plesa in gibanja, ki temelji na štirih tematskih principih, ki so poljubno združeni ter ponujajo okvir za nadaljno koreografsko delo (mehanika telesa, gibanje v času in prostoru, interpretacija in omejevanje, citati). Temeljni delovni princip Pandore je igra, skozi katero se razvijajo plesni postopki na odgovoren, vključujoč in netekmovalen način. Skozi aktivacijo čutov in zavedanja plesalca bo delavnica na svoboden ter hkrati konstruktiven in reflektiran način ponudila sodelujočim dostop do lastnih potencialov.

Aimar Perez Gali (Barcelona, 1982) se je učil stepa, violine, igre in sodobnega plesa v Barceloni. Po študiju zgodovine je pričel s študijem na Modern Theatre Dance na Theatreschool v Amsterdamu, kjer je leta 2006 diplomiral. Kot plesalec je med drugim sodeloval s Camut Band, Palindrome IMPG, Peterom Greenawayem, Min Tanaka, Katrino Brown, Andreo Božić, Perem Fauro, Martinom Butlerjem, Noro Heilman, Davidom Zambranom in Nicole Beutler. Prejel je štipendijo na Steirischer Herbst in DanceWEB. Je član umetniškega kolektiva Magpie Music Dance Company. Njegovi pomembnejši projekti so: Pandora Project, My Other Work, Navigating Possibilities, The Dissection of Olympia.

 


Ob 20.00 uri, SNG Maribor (Mali oder)
Elia Rubin Mrak Blumberg
LORD, DON’T LET THE DEVIL STEAL THE BEAT!
Solo trans o kolektivnem plesu

Koncept in izvedba: Elia Mrak Rubin Blumberg
Glasba: Iztok Dradić
Oblikovanje svetlobe: Jaka Sotlar

Naše osebno iskanje/vprašanje: »Zmožnost za kolektivno radost je vkodirana v nas skoraj tako globoko kot zmožnost za erotično ljubezen ene osebe do druge. Lahko živimo brez nje, kot to počne večina od nas, a zakaj? … Zakaj ne bi obnovili naše posebne človeške zapuščine kot bitja, ki lahko dosegajo lastne ekstatične užitke s pomočjo glasbe, barve in plesa?« (Barbara Ehrenreich)

Elia Mrak Rubin Blumberg je plesalec in koreograf iz Seattla, ZDA. Po diplomi na Pomona College v Los Angelesu je leta 2007 prejel štipendijo Watson Fellowship za raziskovanje sodobnega plesa v evropskem prostoru. V minulih dveh letih je svoj fokus usmeril na področje Balkana, kjer je sodeloval kot študent, mentor, performer in koreograf v številnih projektih in se z njimi predstavljal po celi Evropi.
 


Ob 21.00 uri, v starem mestnem jedru
Lucija Smodiš, Vlasta Veselko
SVETOBOLJE ŠT. 1
Premierni prikaz videa

Ideja: Lucija Smodiš, Vlasta Veselko
Performerka: Vlasta Veselko
Video: Lucija Smodiš
Oblikovanje zvoka: Marko Lavrin, Lucija Smodiš
Montiranje zvoka: Marko Lavrin
Montiranje videa: Lucija Smodiš
Produkcija: Plesna izba Maribor
Koprodukcija: Zavod Pekarna Magdalenske mreže
Zahvala: Anji Bornšek in Juretu Lavrinu

Cikel v nastajanju. Večna tema.

Lucija Smodiš je absolventka likovne umetnosti na Univerzi v Mariboru. Kot mlada umetnica in raziskovalka je aktivna tako na področju likovne umetnosti (risba, slika, fotografija, artist book) kot tudi na področju videa in zvočne instalacije.
Vlasta Veselko je neodvisna plesalka in koreografinja.

 


Ob 22.00 uri, dvorana Gustaf
Silke Z.
PRIVATE SPACES
Plesna predstava

Koncept in koreografija: Silke Z.
Filmska režija: André Zimmermann
Dramaturgija: Silke Z., André Zimmermann
Izvedba: Caroline Simon, Antonio Cabrita
Tehnični direktor: Ansgar Kluge
Oblikovanje videa: Jan Hanten
Oblikovanje zvoka: Chris Azadi
Svetovalec: Rudi Kamminga
Pomoč pri produkciji: Irena Vujicic
Menedžment in PR: Mechtild Tellmann
Fotografija: Jan Hanten
Produkcija: A Silke Z., resistdance production
Koproducent: Tanzhaus new Düsseldorf, Kanuti Gildi Saal Tallinn, Dancecity Newcastle
Podpora: Kulturamt Köln, Kunststiftung NRW, Ministerpräsident des Landes NRW, SK Stiftung Kultur

Koreografinja iz Kölna Silke Z. raziskuje intimne prostore skozi interdisciplinarni plesni performans, ki vključuje živi performans, video instalacije, dokumentarne pristope in filmsko fikcijo. Dinamična in emocionalna igra povezuje dva plesalca v igro bližine in distance, nadzora in izgube nadzora.
Silke Z. je zaključila študij plesa na European Dance Development Center v Arnheimu/Düsseldorfu. Je soustanoviteljica »resistdance«, produkcijskega in delovnega prostora za neodvisni ples v Kölnu. www.resistdance.com

 


Ob 10.30 uri, Lollipop Hostel
DISKUSIJSKI ZAJTRK

ČETRTEK, 10.9.2009
Ob 20.00 uri, SNG Maribor (Mali oder)
Adva Zakai
HOW TO SPELL A PIECE
Plesni poskus

Koncept: Adva Zakai
Izvedba: Shila Anaraki & Adva Zakai
Oblikovanje svetlobe: Mijke van der Drift
Zahvala: Einat Tuchman, David Elchardus, Joanna Baillie, Rotem Tashach
Produkcija: ZOE vzw
Koprodukcija: Stuk, Kc nOna, De Pianofabriek Kunstenwerkplaats
Predstavo so omogočili: Vlaamse gemeenschapscommissie, Dansateliers Rotterdam

Odnos med plesom/gibom in jezikom je srž številnih sodobnih plesnih predstav. Načinov raziskovanja tega odnosa in prikaza v javnosti je prav taliko kot predstav. Vse prepogosto se zgodi, da je prikaz odnosa med gibom in jezikom prikazan skozi filozofsko perspektivo in se ponovno zacikla sam vase. Adva se loti problema z drugačne perspektive: skozi humor in zabavo razkriva zaplete v vsakdanji govorici telesa in jezika.

Adva Zakai (Izrael, 1975) živi in dela v Evropi od leta 1998 kot plesalka in koreografinja. Po končanem izobraževanju v Izraelu je študirala na Mime School v Amsterdamu. Od leta 2002 ustvarja svoje lastne plesne predstave, za katere je prejela tudi nagrado. Svoja dela predstavlja po vsej Evropi.

 


Ob 21.21 uri, Barvarska ulica
Snježana Premuš
BARVARSKA ULICA MED SAO PAOLOM IN TIRANO
Site-specific predstava

Avtorja in koordinatorja projekta: Snježana Premuš in Miha Horvat – son:DA
Dramaturgija / dramaturgy: Sandra Blagojević
Soustvarjalci in izvajalci: Anja Bornšek, Maayan Danoch, Matevž Dobaj, Jasmina Križaj, Nina Milin, Vlasta Veselko, Samo Pečar
Fotografija: Madster
Izvršna producentka: Mojca Kasjak
Produkcija: Plesna izba Maribor
Koprodukcija Narodni dom Maribor
S finančno pomočjo: Ministrstva za kulturo RS, Mestne Občine Maribor

Urbani prostor ne spada samo v estetsko, arhitekturno problematiko, ampak tudi v širši socialni, politični, gospodarski in komunikacijski problem. Vsako mesto, vsaka ulica in vsaka zgradba so odsev časa in prostora, v katerem se nahajajo, soustvarjajo kontekst in kreirajo razvoj mesta. Barvarska ulica asociativno, skozi prizmo pogleda umetnikov umesti ter zastavi kot prostor med brazilskim Sao Paulom in albansko Tirano.

Snježana Premuš je svojo plesno kariero začela leta 1990 v Plesnem centru Maribor. Diplomirala je na Šoli za sodobnega plesa v Londonu. Od 1995 do 1998 je plesala pri londonski skupini Yelp Dance Company. Sodelovala je s številnimi priznanimi ustvarjalci, med drugim z Eleno Alonso (Berlin) in Iztokom Kovačem ter ustvarila številna samostojna dela. Preden je začela delati z Ignatzem Schickom, je ustvarila dve predstavi v sodelovanju z glasbeniki: from scratch #1 (1999) in from scratch #2 (2000).

son:DA
.dva posameznika delata skupaj.
.od leta 2000.

LINK

 


PETEK, 11.9.2009 in SOBOTA 12.9.2009
Plesna delavnica in ustvarjalnica za najmlajše s Sašo Lončar
16.30-17.15 Plesna izba Maribor (Zelena dvorana) (4-6 let)
17.30-19.00 Plesna izba Maribor (Zelena dvorana) (7-10 let)

Plesna delavnica in ustvarjalnica je namenjena našim najmlajšim ustvarjalcem, kjer si lahko skozi proces raziskovanja prebudijo prirojen občutek za gibanje. Otroku preko besedne vzpodbude omogočimo izraziti njegovega namišljenega junaka ali pa izživeti njegovo najljubšo pravljico. Preko različnih gibalnih iger razvijamo socialne sposobnosti, saj le-te spodbujajo stike z drugim, sodelovanje, upoštevanje pravil, vodenje, kar so osnovna merila za uglašeno skupino.

Sašo Lončar odlikujejo bogate izkušnje na področju pedagoškega dela z otroci. Od leta 1990 do 1993 je delala na Plesni šoli Eureka v Ljubljani in kasneje prevzela vodenje enote v Kranju. Delala je tudi pri Studiu Tango, kjer se je posvetila raziskovanju teatralnih sposobnosti otrok. Ustvarila je vrsto celovečernih otroških predstav, v katerih vselej znova opaža pomembnost v spremljavi in vzpodbujanju posameznika pri osebnostnem in umetniškem razvoju.
 


Sobota, 12.9.2009
Ob 20. uri, SNG Maribor (Mali oder)
Nina Fajdiga, Jasmina Križaj, Tina Valentan
SUGAR RUSH
Plesno gledališka predstava

Koncept: Nina Fajdiga, Jasmina Križaj, Tina Valentan, Petra Hazabent
Koreografija: Nina Fajdiga, Jasmina Križaj, Tina Valentan
Izvedba: Nina Fajdiga, Jasmina Križaj, Jernej Jurc, Tian Rotteveel
Glasba: Jernej Jurc, Tian Rotteveel
Dramaturgija: Igor Dobričić
Svetovalec: David Zambrano
Oblikovanje svetlobe: Ellen Knops, Petyr Veenstra
Kostumografija: Urška Recer
Oblikovanje: Peter Auguštiner
Produkcija: Zavod EMANAT v sodelovanju z ekipo Sugar Rush/
Izvršna produkcija: Petra Hazabent
Koordinacija projekta: Sabina Potočki (Emanat)
Partnerji: La Caldera Barcelona, Melkweg Theater Amsterdam, Plesna izba Maribor
Projekt je omogočila: Evropska kulturna fundacija
Finančna podpora: Ministrstvo za kulturo RS, Veleposlaništvo kraljevine Nizozemske

Sugar Rush je projekt, ki skozi gib in glasbo vzbuja neznosno sladkost skupnosti – spomin raja, ki ni nikoli zares obstajal, a je vendar za vedno izgubljen. Plesalke/ustvarjalke se z nostalgijo vračajo v čas njihovega otroštva z namenom, da bi ga očistile in ga pretopile v neposreden občutek neracionalne radosti, ki se neposredno dotakne gledalcev ne glede na njihovo osebno oziroma nacionalno zgodovino.
www.sugarrush.si

Jasmina Križaj je diplomirala na School for New Dance Development v Amsterdamu. Kot plesalka je med drugim sodelovala z Malo Kline, Ji-Hyun Youn, Matejem Kejžarjem in Snježano Premuš. Prejela je 1. nagrado za najboljše novo delo na ACT FESTIVAL-u.
Nina Fajdiga je diplomirala na School for New Dance Development v Amsterdamu. Kot plesalka je med drugim sodelovala z Aimarjem Perez Gali, Pere Faura, Sarah Vanhee, Davidom Zambranom, Georgom Hobmeierjem, Matejem Kejžarjem in Matjažem Pograjcem. Za predstavo Debris je prejela nagrada festivala ITS, International Yung Makers Marathon, za mlado talentirano koreografinjo.
Tina Valentan je diplomirala na School for New Dance Development v Amsterdamu. Kot plesalka je med drugim sodelovala z Matejem Kejžarjem, Andyjem Papasom, Mojco Kasjak, Jasmino Križaj, Pere Faura. Kot koreografinja je sodelovala tudi z režiserjema Mihom Alujevičem in Željkom Vukmirico.
 


Ob 21.30, Pekarna (dvorana Gustaf)
Jule Flierl
»SREČA JE TOP …LA PIŠTOLA«
Plesna predstava

Koncept, koreografija in izvedba: Jule Flierl
Glasba: Beatles
Kostumi: Katharina Müller

Eksperimentalni dialog s telesom, ki se zlije s katerimkoli dejanjem, ki ga naredim. Soundtrack mojega življenja. Plešem z jezikom in prepono ter pojem s svojo hrbtenico. Vidite ples in slišite telo. To je delo o padanju in osvobajanju. (Jule Flierl)

Jule Flierl ima bogate izkušnje na področje plesa, filma, gledališča in likovnega oblikovanja. Kot plesalka in koreografinja se v svojem delu osredotoča na povezovanje glasu s telesom v gibanju in dopušča, da posegata drug v drugega. Leta 2008 je diplomirala na SEAD-u v Salzburgu.

LINK
 


21.30 Pekarna (dvorana Gustaf)
Jana Unmüßig
»JAZ, DREVO«
Plesno glasbena predstava

Ideja in koreografija: Jana Unmüßig
Izvedba: Eva Bakardjiev, Alex Jenkins, Jacob Peter Kovner, Jana Unmüßig
Zaključna študijska predstava: SEAD, Salzburg
Koprodukcija: Tanztage Berlin

Predstava se poigrava s proporcijami časa in pred očmi gledalca ustvarja nove prostore oziroma časovne zanke. Temelji na ideji razkrivanja forme strnjevanjanja in raztapljanja časa. S tem ustvarja odprtost in dopušča gledalcu, da vstopa skozi čas kontemplacije. Poigrava se z zgoščevanjem percepcije spomina in videnja. Zgodovina se namreč vselej proseva s sodobnostjo.

Jana Unmüßig je diplomirala na SEAD v Salzburgu. Svoja dela predstavlja širom po Evropi. Podiplomski študij koreografije nadaljuje na Ernst Busch/ Hochschulübergreifendes Zentrum Tanz v Berlinu. Pravkar pripravlja svoje novo delo, ki raziskuje polje “Ballets Russes”.

LINK
 


PETEK, 11.9.2009
Ob 20. uri, Pekarna (dvorana Gustaf)
Sebastjan Horvat
UTOPIJA 1
Plesno gledališka predstava

Avtor in režiser: Sebastijan Horvat
Kreacija in izvedba: Leja Jurišič, Jana Menger, Sinja Ožbolt, Irena Tomažin, Primož Bezjak, Gregor Zorc ter Mala Kline in Dejan Srhoj
Producentka: Tamara Bračič
Produkcija: E. P. I. CENTER
Koprodukcija: Plesni teater Ljubljana

“Misliti in delati predstavo, ki bazira na skupnosti, ki verjame v to, da je mogoče spremeniti svet, da obstaja idealna sanja o najboljšem svetu, predstavo, ki išče idejo utopije v današnjem svetu.” (Sebastijan Horvat) Utopija 1 je predstava, ki temelji na premisleku o preteklosti in v njem išče načine za osvoboditev. Utopija se ne omejuje, požvižga se na principe, trajanje, gledališka pravila.

Sebastijan Horvat je diplomirani gledališki in radijski režiser ter magister gledališke režije. Leta 1997 je skupaj s Petro Veber ustanovil neodvisni gledališki zavod E.P.I. center. Od leta 1993 je režiral v domala vseh slovenskih gledališčih in za režije svojih predstav prejel različne nagrade: Univerzitetno Prešernovo nagrado za režijo uprizoritve Elsinor (1995), Veliko nagrado 29. Tedna slovenske drame za uprizoritev Ion (1999), Borštnikovo diplomo in posebno nagrado po presoji žirije za režijo uprizoritve Makbet (1999), za režijo uprizoritve Alamut pa je leta 2005 prejel »Montblanc Young Directors Project Award«.

 


Nagib 2009 – Program